Ürünler : Yer Döşemeleri : Stoklama ve Montaj

Açıklama|Ebatlarına Göre Çeşitler|Yüzey Cinslerine Göre Çeşitler|Ambalaj| Kalite |Stoklama ve Montaj
Yer Dösemeleri Nakliye ve Stoklaması

Famerit yer döşemeleri paletli veya kasalı olarak ambalajlanmakta nakliye araçlarına tarafımızdan yüklenmektedir. ambalaj kasa veya paletler malzemenin dış etkilerden etkilenmemesi için naylonla sarılmakta,sevkiyat anında dağılmaması için çemberlenmektedir.

Nakliyeyi damperli kamyonlarla yapmak yerine ahşap kasalı araçları tercih etmek uygundur. ayrıca tır,konteyner,gemi yüklemeleri için geliştirilmiş özel tip ambalajlarımız bulunmaktadır.

Şantiyeye ambalajlı olarak gelen yer döşemelerinin indirilmesi için en uygun araç forklifttir. Kule vinci ile yapılan indirmelerde yere bırakılma anında yapılan ayarsızlık sonucu ambalajın darbe almasından dolayı yer döşemelerinde hasar meydana gelebilmektedir. Araçla indirme olanağı yoksa el ile indirme yapılabilir. İstifleme yapılırken parlak yüzlerin birbirine bakmasına ve yer döşemelerinin dik durumda olmasına dikkat edilmelidir.

Stok mahallinden döşenecek mahallere nakliye anında da köşe ve kenarların kırılmaması için el arabası harç taşınan tekne gibi araçların kullanılmaması gerekmektedir.

1) Döşeme harcı dişli dere kumundan 400 kg çimento dozlu hazırlanmalıdır.

2) Uygulama yapılacak yüzey toz ve pislikten temizlenip ıslatılmalıdır.

3) Döşeme harcı kalınlığı minimum 15 mm maximum 30 mm olmalıdır. harç kalınlığı 15 mm den az olduğu takdirde bağlantı tam olarak sağlanamayacak ve plakalar zamanla yerinden oynayacaktır. 30 mm den fazla olması halinde ise montajdan hemen sonra çökmeler söz konusu olacak ve plakaları teraziye almak ve tırnaksız döşeme yapmak son derece güçleşecektir.

30 mm den fazla dolgu gerektiren yerlerde önce tesviye betonu dökülmeli ve en az 3-4 gün sonra döşemeye başlanılmalıdır.

4)Plaklar arasında 50x50 cm den küçük ebatlarda en az 3mm, 50x50 cm den büyük ebatlarda en az 5 mm derz bırakılmalıdır.

KESİNLİKLE DERZSİZ DÖŞEME YAPMAYIN

Derzsiz döşeme yapıldığı takdirde yüzeyde, zaman içinde olabilecek malzeme çalışmasından dolayı çatlaklar ve kırıklar oluşabilir. Ayrıca derz dolgu malzemesi plakların arasına giremeyeceğinden birbirleri ile yandan bağlantı sağlayamayacak ve zamanla plakalar yerlerinden oynayacaktır. Özellikle aralarına bağlayıcı derz dolgu malzemesi yapılamayan dış mekan trotuvar kaplamalarında görülen oynamanın nedeni plakaların sadece alt yüzeylerinden yere bağlı olması, yanlarının boş olmasıdır.

5) Derz dolgu malzemesi hazırlanırken desene uygun çimento, mermer tozu, ve boya kullanılmalıdır. Su katılarak koyu ayran kıvamında hazırlanan dolgu malzemesi daha önce temizlenmiş yüzey üzerine dökülerek tüm derz boşluklarının iyice dolması sağlanmalıdır. Daha sonra aynı malzemenin kurusundan yüzeye serpilerek çok iyi temizlenmelidir. İyi temizlik yapılmadığı takdirde yüzey parlaklığı %50 azalacaktır. Derz doldurma işi döşeme bittikten en az 3 gün sonra yapılmalıdır.

6) Kullanımdan önce yüzeyin daha parlak görünmesi ve dış etkilere daha dayanıklı olması için çeşitli tipte cilalar kullanılabilir.Dış mekanlarda, özellikle denize yakın yerlerde koruyucu cila kullanılması ve 6 ayda bir yenilenmesini öneririz. Kapalı mekanlarda özellikle insan trafiği çok olan mahallerde ıslak paspas yapmak yerine fırçalı cila makinaları ile temizlik ve cila yapmak daha uygundur. Islak paspas kiri tüm yüzeye eşit olarak yayacak ve zamanla kenarlarda kararmalar meydana gelecektir.

KESİNLİKLE ASİT, TUZRUHU, KLORLU TEMİZLEME MADDELERİ İLE TEMİZLEMEYİNİZ.

KUM ÜZERİNE HARÇSIZ TROTUVAR KAPLAMASI YAPILMASI

Trotuvarlar üzerine kaplama malzemesi montajında kullanılan yöntemlerden biriside "harçsız" döşeme yöntemidir.

Bu yöntem döşeme işçiliğinde hız kazandırdığı gibi sökülüp aynı kaplama malzemesini tekrar kullanmak gibi bir avantaj sağlar.

Ancak kurallara uygun montaj yapıldığında takdirde ciddi olumsuzluklara karşılaşa bilir.

Ekte resimde görülebileceği gibi alt kısma 8 cm den az olmamak koşulu ile 10 ile 25mm arası irilikte drenaj malzemesi serilmeli, özel vibrasyon araçları ile sıkıştırılmalı üzerine en az 5 cm kalınlığında milsiz kum serilmeli vibrasyon araçları ile sıkıştırılmalı tesviye edilip döşeme yapılmalıdır. Yağmur sularının drene olmaması halinde kaplama malzemeleri zeminin çamurlaşması nedeniyle yerinden oynatacak kenarları da kırılmalar meydana gelecek yürüyüş kalitesini bozacak kadar yüzeyde tırnaklar oluşacaktır.

Ayrıca kum üzerine yapılan döşemelerde kaplama malzemeleri araç trafiği yükünü kaldırmakta zorlanacak kırıklar meydana gelebilecektir.

Gözlenen olumsuzluklar üzerine "harçsız" döşeme modeline alternatif olarak "düşük" dozajlı harç ile montaj seçeneği son zamanlarda gündeme gelmektedir. Döşeme işlemi yine sıkıştırılmış kum üzerine ama çok düşük doz çimento kullanılarak yapılmakta bu sayede kaplama malzemesini sökmek kolaylaşmakta, basit bir temizlik işlemi ile tekrar kullanıla bilmekte direk kumun üzerine montajda yaşanan olumsuzluklar önemli ölçüde giderilmektedir.

 

Famerit Sanayi ve Ticaret Ltd. Şti.
Sanayi Caddesi No:31 Bornova 35100 İZMİR
Tel : +90 232 435 06 61 Fax : +90 232 486 9312

Famerit®Tüm Hakları saklıdır

 web tasarım