Yer Dösemeleri Nakliye ve Stoklaması
Famerit yer döşemeleri paletli veya kasalı olarak ambalajlanmakta nakliye araçlarına tarafımızdan yüklenmektedir. ambalaj kasa veya paletler malzemenin dış etkilerden etkilenmemesi için naylonla sarılmakta,sevkiyat anında dağılmaması için çemberlenmektedir.
Nakliyeyi damperli kamyonlarla yapmak yerine ahşap kasalı araçları tercih etmek uygundur. ayrıca tır,konteyner,gemi yüklemeleri için geliştirilmiş özel tip ambalajlarımız bulunmaktadır.
Şantiyeye ambalajlı olarak gelen yer döşemelerinin indirilmesi için en uygun araç forklifttir. Kule vinci ile yapılan indirmelerde yere bırakılma anında yapılan ayarsızlık sonucu ambalajın darbe almasından dolayı yer döşemelerinde hasar meydana gelebilmektedir. Araçla indirme olanağı yoksa el ile indirme yapılabilir. İstifleme yapılırken parlak yüzlerin birbirine bakmasına ve yer döşemelerinin dik durumda olmasına dikkat edilmelidir.
Stok mahallinden döşenecek mahallere nakliye anında da köşe
ve kenarların kırılmaması için el arabası harç taşınan tekne
gibi araçların kullanılmaması gerekmektedir.
1) Döşeme harcı dişli dere kumundan 400 kg çimento dozlu hazırlanmalıdır.
2) Uygulama yapılacak yüzey toz ve pislikten temizlenip ıslatılmalıdır.
3) Döşeme harcı kalınlığı minimum 15 mm maximum 30 mm olmalıdır.
harç kalınlığı 15 mm den az olduğu takdirde bağlantı tam olarak
sağlanamayacak ve plakalar zamanla yerinden oynayacaktır. 30
mm den fazla olması halinde ise montajdan hemen sonra çökmeler
söz konusu olacak ve plakaları teraziye almak ve tırnaksız döşeme
yapmak son derece güçleşecektir.
30 mm den fazla dolgu gerektiren yerlerde önce tesviye betonu dökülmeli ve en az 3-4 gün sonra döşemeye başlanılmalıdır.
4)Plaklar arasında 50x50 cm den küçük ebatlarda
en az 3mm, 50x50 cm den büyük ebatlarda en az 5 mm derz bırakılmalıdır.
KESİNLİKLE DERZSİZ DÖŞEME
YAPMAYIN
Derzsiz döşeme yapıldığı takdirde
yüzeyde, zaman içinde olabilecek malzeme çalışmasından dolayı
çatlaklar ve kırıklar oluşabilir. Ayrıca derz dolgu malzemesi
plakların arasına giremeyeceğinden birbirleri ile yandan bağlantı
sağlayamayacak ve zamanla plakalar yerlerinden oynayacaktır.
Özellikle aralarına bağlayıcı derz dolgu malzemesi yapılamayan
dış mekan trotuvar kaplamalarında görülen oynamanın nedeni plakaların
sadece alt yüzeylerinden yere bağlı olması, yanlarının boş olmasıdır.
5) Derz dolgu malzemesi hazırlanırken
desene uygun çimento, mermer tozu, ve boya kullanılmalıdır.
Su katılarak koyu ayran kıvamında hazırlanan dolgu malzemesi
daha önce temizlenmiş yüzey üzerine dökülerek tüm derz boşluklarının
iyice dolması sağlanmalıdır. Daha sonra aynı malzemenin kurusundan
yüzeye serpilerek çok iyi temizlenmelidir. İyi temizlik yapılmadığı
takdirde yüzey parlaklığı %50 azalacaktır. Derz doldurma işi
döşeme bittikten en az 3 gün sonra yapılmalıdır.
6) Kullanımdan önce yüzeyin daha
parlak görünmesi ve dış etkilere daha dayanıklı olması için
çeşitli tipte cilalar kullanılabilir.Dış mekanlarda, özellikle
denize yakın yerlerde koruyucu cila kullanılması ve 6 ayda bir
yenilenmesini öneririz. Kapalı mekanlarda özellikle insan trafiği
çok olan mahallerde ıslak paspas yapmak yerine fırçalı cila
makinaları ile temizlik ve cila yapmak daha uygundur. Islak
paspas kiri tüm yüzeye eşit olarak yayacak ve zamanla kenarlarda
kararmalar meydana gelecektir.
KESİNLİKLE ASİT, TUZRUHU,
KLORLU TEMİZLEME MADDELERİ İLE TEMİZLEMEYİNİZ.
KUM ÜZERİNE HARÇSIZ TROTUVAR KAPLAMASI YAPILMASI
Trotuvarlar üzerine kaplama malzemesi montajında kullanılan yöntemlerden biriside "harçsız" döşeme yöntemidir.
Bu yöntem döşeme işçiliğinde hız kazandırdığı gibi sökülüp aynı kaplama malzemesini tekrar kullanmak gibi bir avantaj sağlar.
Ancak kurallara uygun montaj yapıldığında takdirde ciddi olumsuzluklara karşılaşa bilir.
Ekte resimde görülebileceği gibi alt kısma 8 cm den az olmamak koşulu ile 10 ile 25mm arası irilikte drenaj malzemesi serilmeli, özel vibrasyon araçları ile sıkıştırılmalı üzerine en az 5 cm kalınlığında milsiz kum serilmeli vibrasyon araçları ile sıkıştırılmalı tesviye edilip döşeme yapılmalıdır. Yağmur sularının drene olmaması halinde kaplama malzemeleri zeminin çamurlaşması nedeniyle yerinden oynatacak kenarları da kırılmalar meydana gelecek yürüyüş kalitesini bozacak kadar yüzeyde tırnaklar oluşacaktır.
Ayrıca kum üzerine yapılan döşemelerde kaplama malzemeleri araç trafiği yükünü kaldırmakta zorlanacak kırıklar meydana gelebilecektir.
Gözlenen olumsuzluklar üzerine "harçsız" döşeme modeline alternatif olarak "düşük" dozajlı harç ile montaj seçeneği son zamanlarda gündeme gelmektedir. Döşeme işlemi yine sıkıştırılmış kum üzerine ama çok düşük doz çimento kullanılarak yapılmakta bu sayede kaplama malzemesini sökmek kolaylaşmakta, basit bir temizlik işlemi ile tekrar kullanıla bilmekte direk kumun üzerine montajda yaşanan olumsuzluklar önemli ölçüde giderilmektedir.